Hoe werkt het?
Hoe werkt het nu als je met ons contact opneemt?
Je hebt een vraag of hulp nodig
Bel of mail met Loket Wegwijs of loop binnen bij één van de inloopmomenten in de dorpen. We helpen je graag op weg. Is er meer tijd of verdere verdieping nodig? Dan plannen we een gesprek in.
Gesprek
Tijdens het gesprek kijken we uitgebreider naar jouw (hulp)vraag. We bespreken wat je zelf kunt of met hulp uit jouw omgeving. Bij veel (vrijwilligers)organisaties in Oisterwijk kun je terecht zonder kosten en zonder doorverwijzing! Via de dorpsplatformen vind je al deze organisaties en hun activiteiten.
Heb je hulp of ondersteuning nodig? Dan geven wij je advies en informatie of we brengen je in contact met een (vrijwilligers) organisatie zodat zij je kunnen helpen. Denk aan activiteiten waardoor je in contact komt met lotgenoten, hulp bij het oplossen van schulden, een training zodat je steviger in je schoenen komt te staan of begeleiding van een maatschappelijk werker. Er is ontzettend veel mogelijk! Ben je doorverwezen naar deze ondersteuning? Wij gaan ervan uit dat je zelf de regie hebt over jouw eigen leven, dat je weet wat je wilt en zelf kunt kiezen.
Soms is de behoefte aan ondersteuning heel specifiek of ingewikkeld. Dan is maatwerk nodig. Dit zijn voorzieningen waarvan je gebruik mag maken als Loket Wegwijs Oisterwijk hiervoor toestemming geeft. Om dit te onderzoeken en hiervoor een plan te maken zijn er meer stappen nodig. We plannen hiervoor een keukentafel gesprek met een collega van Loket Wegwijs die hier veel over weet.
Keukentafelgesprek en het maken van een plan
Samen kijken we welke professionele (zorg)ondersteuning of hulpmiddelen jij nodig hebt. Na het keukentafelgesprek ontvang je van ons het plan van aanpak als er sprake is van een besluit voor ondersteuning (een beschikking). Als een zorgaanbieder hulp levert, maken zij samen met jou een ondersteuningsplan. Hierin staat jouw situatie beschreven, welke ondersteuning nodig is en de gewenste resultaten. Eventuele wijzigingen of aanvullingen geef je door via jouw vaste contactpersoon.
Bezwaar maken
Ben je het niet eens met ons besluit? Dan kun je bezwaar maken. De voorwaarden vind je in de beschikking.
Start ondersteuning
Jouw (zorg)ondersteuning kan starten. De startdatum is in overleg. Bij sommige vormen van ondersteuning plannen we een evaluatiemoment om te kijken of de ondersteuning voldoende is.